Saturday, January 16, 2010

SABAR ITU MENGUNDANG TETAMU KEMANISAN


Malam ini aku gagah kan juga diri mencoretkan apa yag terbuku dihati.Terngiang-ngiang di telinga kata - kata ustaz yang membentangkan kertas kerja nya siang tadi.."lakukan segalanya kerana ALLAH...jangan putus asa dalam berjuang.Biarkan mereka mengata tapi ingat lah apa yang kita laku kan adalah ibadah."

Apa saja ujian yang dihadapi banyak mengadu pada Nya..kerana segala nya dari Dia hanya Dia yang tahu...jangan melakukan sesuatu kerana ingin kan sesuatu yakin la kerana apabila melakukan sesuatu yang baik maka akan ada yang terbaik akan ALLAH berikan pada kita.

Hati ku sejuk mendengar nya..aku muhasabah diri ku mungkin selama ini aku mengharap kan sesuatu aku minta pada Dia tapi masih lagi belum di berikan.Ini semua mungkin masih di tangguhkan kerana Dia ingin berikan yang terbaik.Aku redha dan menanti kerana yakin akan janji nya.

Ya Allah akan aku teruskan perjuangan ini andai ini cara terbaik untuk aku laku kan nya dengan ikhlas dan cara ini Engkau meredhai amalan ku.Cara ini Engkau memberikan aku hidayah Mu.

1 comment:

asyarf said...

sirru 'ala barakatillah...berjuang, berkorban sedaya mampu..banyakkan tawakal kepada Allah, itu resmi generasi awl kita...ulang kembali sejarah 'abdul muthalib dgn tentera bergajah abrahah, ulang kembali sejarah perang badar...tawakal dgn bantuan Allah itulah senjata dan motivasi pemberi semangat mereka yg paling utuh dalam berjuang...moga2 kak ayu bersemangat juga ya...